"Bie... Syg nak nangis.."

Yes! Lepas apa yang telah aku tahu dari alep sendiri menceritakan segalanya, serius hati aku masih sedih. Memang lah tak lama mana pon 3 ke 4 bulan je pon. Tapi terasa hati dengan mama sebab kenapa tak cakap awal awal dari dulu? Sanggup mama buat aku macam ni. Sebelum aku dapat tahu, kemain mama bagi. Tapi bila final aku dah tiba, dah nak habis dah pon. Tetiba mama call alep suruh pujuk aku jangan pergi. Pastu siap gunakan alasan yang aku sakit. Kenapa perlukan alasan macam tu sedangkan aku dah tak sakit? Aku boleh berdikari. Aku yakin dengan diri ni. Lepas tu, untuk aku sedapkan hati aku, aku buat perjanji dengan alep.

"Bie... Kalau syg dean list masa result keluar nanti, syg nak kerja sana ye? Tapi kalau syg tak dapat dean list, syg ikot plan bie tu. Syg tunggu 3 ke 4 bulan untuk syg kerja sini dulu. Okay?"

Dia setuju dengan plan aku tu. tapi.. Masalahnya... Kalau rezeki aku untuk last semester ni aku dapat dean list, macam mana aku nak sampaikan dekat mama? Ye, memang aku nak sangat kerja sana. Dah lama berhasrat nak ke sana. Tapi bila dah berpeluang, tetiba datangnya penghalang. Aku sedih... Aku jadi tak faham dengan mama. Silap haribulan, nanti nak jumpa mama ayah bulan 12 nanti pon dia tak bagi. Macam mana? Aku takut satu je. Aku takut aku bertindak mengikut perasaan bila apa yang aku hajatkan tak dapat. Aku sedih.. Aku takut.. Aku perlukan seseorang untuk izinkan aku pinjam bahu. Bie mana? Syg nak bie... Hm