Tuhan, berikanlah aku cinta...

Assalamualaikum, bismillahirrahmanirrahim...

cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia yang sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. you don't need someone to complete you, you only need someone to accept you completely. walau aku senyum bukan beerti aku selalu bahagia dalam hari. ada yang tak ada hati ini di jiwa ini hampa. aku bertemu sang adam di simpang hidup aku. mungkin ada cerita cinta. namun ada sahaja dugaan hidup seakan aku di hina. Ya Allah, berikanlah aku cinta untuk temani aku dalam sepi. tangkap aku dalam terang mu, biarkan aku punya cinta. Ya Allah, berikanlah aku cinta. jangan lah kau buang semua perasaan aku terhadapnya. aku juga berhak bahagia. berikanlah restu dan halalmu untuk aku meneruskan perasaan aku ini sehingga tamatnya ajalku atau pun sehingga ke Jannah. "kiranya aku jatuh cinta padamu, itu kerana aku jatuh cinta pada kesederhanaanmu dan kiranya aku membenci dirimu, tidak bermakna aku membenci dirimu tetapi sebenarnya aku membenci egomu". berbahagialah, itu pilihan!

Nadhirah Mazalan