15 July 2017, Saturday, 8:34 PM

Dah lama rasanya tak update dan luahkan rasa hati dalam blog. Okay, kalini nak share pasal orang yang sama situasi dan tempat lain.

Okay, sekarang ni aku dah 3 bulan 1 hari aku berada di Korea. Yeah, K.O.R.E.A. negara yang ramai sangat anak anak muda idamkan untuk bercuti. Tapi, aku ke sini bukan untuk bercuti semata. Tapi, aku ke sini atas urusan bekerja. Ye, mencari sesuap nasi untuk hidup. Tak, bukan sebenarnya. Tapi.. untuk kahwin.

Okay, malas aku nak cerita pasal kahwin sekarang. Sekarang ni aku nak cerita yang orang yang aku pilih untuk menjadi teman hidup makin hari makin berubah. Hem, sebenarnya tak ada lah makin hari sebenarnya. Tapi.. ye.. aku nampak perubahan tu.

Mula mula aku datang sini aku bekerja dekat farm. Seronok sebenarnya kerja farm ni. Kerja yang paling mudah yang aku pernah buat dalam hidup. Tapi,  tu lah. Walaupun kerja mudah, pejam mata pon boleh buat, badan kau pasti sakit sakit. Yelah, dalam keindahan mesti akan ada kesengsaraan apa? Kann.

Sepanjang 3 minggu aku sanggup bertahan berhujan berpanas bersejuk di farm, bila kau balik.. kau mesti rasa nikmat, "Ya Allah, indahnya dunia berkahwin". Kau balik penat... tapi kau tak rasa yang kau penat bila kerja kau sama sama dilakukan dengan penuh kasih sayang dan kebahagiaan. Bila kau sakit ada orang urutkan, bila kau demam ada orang sanggup tak pergi kerja semata nak jaga kau. Bila kau sedih akan adanya orang yang peluk kau seerat erat untuk pulihkan kekuatan kau. Ya Allah. Nikmat dan bahagiaanya rasa. Terima kasih walaupun untuk sementara.

Tapi.. tu dulu 3 bulan lalu. Sekarang aku dah kerja dekat tempat sedap sikit. Boleh lah. Kau tak berhujan tak kena matahari. Seronok. Rehat pon 4 kali. Kerja tak penat sangat dan tak susah mana. Tapi, tu lah. Bila balik je, mesti ada je yang tak kena. Alasan, penat lah... malas lah.. mana kau yang dulu masa kita sama sama kerja farm? Walaupun aku tahu kau tak larat, letih.. penat.. sakit sakit badan.. kau tetap layan aku dengan baik, dengan senyuman dan kelembutan kau.

Tapi, sekarang? Kau banyak sangat marah marah, menengking dan mengherdik aku. Kenapa? Dulu mungkin aku lah kawan aku lah teman aku lah sahabat aku lah segalanya. Tapi.. sekarang, aku lah menyemak, aku lah tempat kau lepaskan amarah, aku lah tempat kau nak maki. Semenjak kau dah ada kawan, kau dah tak layan aku macam dulu masa dekat farm. Kau romantik dengan aku, kau baik dengan aku kau respect dan hargai aku.

Tak apa lah, mungkin aku rasa kau dah bosan dengan aku. Hem, macam mana lah kalau kita dah kahwin kan? Aku rasasedih.