Banyak benda yang aku nak luah, sampai tak terluah lalu aku menjadi pendam. mungkin dari wajahku yang selalu menghiasi dengan senyuman yg kadang aku sorok beribu kesedihan atas setiap kesilapan yg aku lakukan, aku malu bila org menggangap aku baik dan sebagainya, tapi hakikat hanya Allah yang tahu. terkadang aku sendiri tak mampu nak jawab setiap persoalan yg diajukan oleh mereka. apa yang buat aku kuat untuk jalani setiap dugaan dalam hidupku adalah dengan adanya manusia yg digelarkan sebagai IBU. jujur, selama aku mengenali dunia yg banyak membantu aku untuk aku terus kuat hanyalah ibuku, bukan kawan kawan and aku bukan berubah melalui usrah usrah yang ada. cukup hanya aku mengambil contoh kehidupan ibuku untuk aku terus menjadi seorg yang berjaya. Walaupun ibuku selalu mengatakan yg dia tak ada apa apa dan kelebihan macam org lain, tapi hakikatnya tak. dia lebih bagus dari org lain yang aku kenal. sebab tak semua org kuat untuk teruskan perjalannya. dari aku kecik smpai aku besar, dari aku lahir sehingga aku sudah berusia 22 tahun ini aku tak pernah ditinggalkan oleh dia. dan aku harap dia takkan meningglkan aku pon sampai bila bila. sebab penguat aku bukan sapa sapa melain Allah yg satu dan dia yg bernama ibu. aku tahu kadang kadang perjalanan hidup aku susah mungkin atas kelalaian yg aku tak sedar bahawa aku telah menyakitinya. Benar, sebaik apa pun kamu, sebagus apa pun kamu, tapi kalau hati seorang ibu, kamu tak boleh jaga malah susahlah kehidupan yg akan kamu lalui. aku hanya ingin kau mengetahui bahawa kehadiran mu ibu didalam hidupku terlalu bermakna walaupun aku tak reti menghargai kasih sygmu atau tunjuk kasih sayang ku. sebab setiap org yang membuang ku didalam hidup mereka, hanya engkau yg selalu hadir. hanya engkau yg selalu menghiburkan. maafkan aku. sesungguhnya aku terlalu menyayangimu, takkan pernah ada manusia yang boleh menggantikan tempat mu. tulus ikhlas dari Nadhirah :'(